Päivitys extravaganza!

Tämä on ollut hyvä päivä, vaikka aivan järkyttävästi emme olekaan vielä saaneet aikaan. Sain todennäköisesti ratkaistua (tai siis sisäistettyä) kaikki lemmingseihin liittyvät pulmat ja jipot, ja nyt ne pirulaiset jopa tottelevat aika mallikkaasti.

Homman nimi on siis se, että kirjastotiedostossa on tämä lemming-hahmon kaikki osaset groupattuna. Tämä group voidaan näin linkittää haluttuun tiedostoon, ja tuoda sinne koko hahmon sijasta tätä edustava empty, jota voi skaalailla ja liikutella yms. Tälle emptylle voi tunkea suoraan valmiiksi tehtyjä action-strippeja, jos niin haluaa, tai tarkempaa kontrollia varten voi luoda tuttuputtu ctrl-alt-p:lla proxy-armaturen ja liikutella miten lystää.

Tällä tavalla sceneen tuodut emptyt liikkuvat kaikki samalla lailla, eli massiivisen jonon tai muun yhteneväisen lauman tekeminen on suht iisiä. Jos tarvitsee sceneen identtisiä hahmoja tekemään jotain muuta, niin kirjastotiedoston hahmon tarvitsee multiploitua vastaavasti. Ja kopiot siirretään siis jokainen omaan grouppiinsa.

Niin helppoa että itkettää. Tai no ei ihan, mutta hiton kätevää silti. Tosin siinä meni tovi, että tajusin koko kupletin juonen.

No mutta tuossa alla on pari innostuksesta kuola lentäen rendattua testivideoa. Huom! kaverin keesi ei välttämättä jää aivan tuollaiseksi hevosen harjaksi.

j

2 kommenttia

Kategoria(t): Projekti

2 responses to “Päivitys extravaganza!

  1. S-T-S

    Tuli mieleen että mikäli kiinnostaa tutkia toisten tekemien animaatioiden projektitiedostoja, niin Elephants Dream animaatio projektitiedostojen (jotka te tietysti olette imuroineet ja tutkineet läpikotaisin 😉 ) lisäksi netistä löytyy esim. nämä kaksi .blend filua tutkittavaksi..

    KDE Konqi, Bastian Salmelan (bassen) tekemä animaatio: http://koti.welho.com/bsalmela/kde/

    Infinitum, Sam Brubakerin animaatio (julkaistu creative commons lisenssillä): http://www.handturkeystudios.com/files/infinitum.blend

    Jeah.. ja nuo uudet renderöinnit näyttää jo lupaavilta. Pientä graafista bugitusta siellä täällä, mutta ne taitaa olla helpohkoja korjata.

    PS. saas nähdä julkaisevatko artikkelin teidän projektista blendernation.com:ssa, tein nimittäin heille artikkeliehdotuksen tästä 😉

  2. Kiitti. Pitää pistää suurennuslasin alle, heti kun kerkeää.

    Mitä graafisia bugituksia muuten tarkoitit? Noitahan ei ole rendattu vielä oikealla valaistuksilla, eikä vimpan päälle viilatuilla matskuillakaan. Plus taustalla taitaa proxy objektitkin välkkyä 😛

    Basse itseasiassa jotain puheli myös jotain ’nationin artikkelista. Ihan kiva, jos joitain kiinnostaisi niinkin paljon 🙂

Jätä kommentti